wyprawka szkolna

Dla wielu rodziców hasło „wyprawka dla pierwszoklasisty” jest równie przerażające i tajemnicze jak „wyprawka dla noworodka”. Jedno i drugie można skompletować, jeśli podejdzie się do nich ze spokojem. Zdrowy rozsądek i asertywność to podstawy tego, by umieć odmówić każdej ofercie. Faktem jest jednak, że przybory szkolne mogą być sporym obciążeniem finansowym dla gospodarstwa domowego. Nie musi to jednak rujnować Twojego budżetu.

Jakie przybory szkolne potrzebuje pierwszoklasista? Jest tego mniej niż mu się wydaje i więcej niż rodzic uważa, że będzie musiał kupić. Zeszyty są niezbędne do ćwiczeń i książek. Pierwszoklasista nie potrzebuje ich wiele. Zazwyczaj nauczyciel prosi o dwa 16-kartkowe zeszyty w kratkę i dwa zeszyty w 3 linie. Warto zaznaczyć, że ich właściwości nie ucierpią na wysokiej cenie. .

Na liście przyborów szkolnych dla pierwszoklasistów znajdują się zeszyty i podręczniki. Jest to również najłatwiejsza część. Wtedy zaczną się schody. Wszystko dlatego, że masz tak wiele możliwości (poza portfelem). Oto zespół osiołka, który został podarowany do żłóbka: jeden z owsem, drugi z sianem. Na rynku jest bardzo duży wybór. Każdy produkt jest tak skonstruowany, aby zdobyć sympatię dziecka. Może to mieć duży wpływ na decyzje zakupowe rodziców, czasem większy niż jest to uzasadnione. Czasami trudno jest na pierwszy rzut oka określić, czy coś jest dobrej jakości, czy raczej jest to śmieć.

W tym przypadku cena nie zawsze jest wiarygodnym wskaźnikiem. Rodzic świeżo upieczonego ucznia może mieć problem z wyborem tego, co jest najważniejsze. Z pomocą przychodzą szkoły. Nauczyciele tworzą listy, które nakreślają, jakie przybory szkolne powinien kupić pierwszoklasista. Warto się ich trzymać. Dobrze jest zapytać nauczyciela, czy zapewni uczniom niezbędne przybory. Niech kupi farby, bibułę, bloki rysunkowe, plastelinę. Będzie to tańsze, a jego doświadczenie pomoże mu wybrać odpowiednie produkty, z których wszyscy będą zadowoleni (oporna plastelina, kruche kredki, czy „anemiczne” farby nie wzbudzą w dziecku entuzjazmu do pracy z nimi).

Co jest niezbędne do szkoły?

Są jednak pewne niezbędne przybory szkolne, które powinien mieć pierwszoklasista. Na „liście przyborów szkolnych pierwszaka” znalazły się drobne przedmioty. Poza naklejkami z imionami, uchwytami na legitymacje i P.E., na liście „Przybory szkolne pierwszoklasisty” znajduje się wiele przedmiotów. Są to stroje lub buty, dzięki którym można zmienić swój wygląd:

  • Kredki ołówkowe – co najwyżej 12 kolorów Muszą być dobrej jakości i nie rozpadać się podczas kaprysów małego ucznia. Powinny być też miękkie i wyraziste podczas kolorowania. Świetnym pomysłem są kolorowe tuby, które są wygodniejsze niż zwykłe pudełka.
  • Ołówki są niezbędne do pracy w szkole. Nie powinny być ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie, gdyż na początku mają zastąpić długopis i ołówek. HB będą w sam raz.
  • Gumka do myszek – Jest to gumka do wymazywania. Dziś koleżankę Plastusia zastępują niesamowite osobniki. Każda gumka jest inna. O skuteczności gumki może decydować jej budowa, kolor, wielkość, zapach, przeznaczenie, a nawet zapach. Warto przetestować skuteczność gumki przed jej zakupem. Nie ma ona usuwać grafitu z papieru, ale otwierać portale do innych wymiarów.
  • Świetnym rozwiązaniem są ostre nożyczki z osłoną na ostrze. Ważne, by były wykonane z metalu, a nie z plastiku. Jeśli to możliwe, pozwólcie świeżakowi wybrać te, które najlepiej czuje w dłoni.
  • Klej – Choć może się to wydawać niewiarygodne, nie wszystkie kleje się kleją. Zapytaj ekspertów, czyli Uczniów z większym doświadczeniem. Chętnie podzielą się oni swoimi sekretami na temat tego, który klej jest dobry. Ostrzałki są obecnie dostępne pod wieloma różnymi nazwami. Powinieneś dopasować je do swoich ołówków lub kredek, albo kupić taką z wieloma ostrzami i najlepiej z pojemnikiem na wióry.
  • Piórnik, jest jednym z tych „gadżetów”, który ma swoje życie poza szkołą. Łatwo go zgubić. Można go uszkodzić przez kontakt z tuszem. Czasem potrafi przetrwać więcej niż jedną klasę. Może być wielokomorowy (uwaga: taki piórnik zajmie dużo miejsca w plecaku), może też być w saszetce. Istnieją piórniki miękkie i usztywniane, a także w wersji zwijanej. Ważne jest, aby suwaki piórnika nie zacinały się i nie łamały. Materiał musi być również gruby i wytrzymały.
  • Tornister – Ten tornister lubi znikać w tajemniczych okolicznościach i znajdować się w zupełnie nowym miejscu. Powinien mieć rączkę, którą można łatwo powiesić w szatni. Można też użyć sznurka ściągającego jako usztywnienia. Ważny jest również materiał, z którego jest wykonany. Worek na buty powinien być oddychający, trwały i łatwy do czyszczenia. Nie może być wykonany z siatki lub cienkiej tkaniny, jeśli worek ma służyć jako plecak dla pierwszoklasisty, który będzie go zabierał na wycieczkę szkolną. Materiał musi być grubszy. Powinien być nieprzemakalny. Wewnątrz powinna znajdować się mniejsza kieszeń zapinana na zamek.

Tornister dla pierwszoklasisty

Ten temat jest zbyt złożony jak na jedną opowieść. Poruszymy tylko kilka najważniejszych kwestii, o których rodzice muszą wiedzieć.

  • Waga plecaka nie powinna przekraczać 10-15% wagi ciała dziecka. Oznacza to, że należy unikać lekkich plecaków. Jest jeden haczyk: plecak wykonany z niewyściełanego materiału, który waży tyle co nic, nie jest najlepszym wyborem. Właściwe wyściełanie jest ważne dla prawidłowego dopasowania i rozłożenia ciężaru. Pomaga utrzymać prawidłową sylwetkę i nie przeciąża niektórych części ciała, co może prowadzić do bólu.
  • Rozmiar plecaka powinien być dostosowany do wzrostu i budowy ciała dziecka. Nie powinien być ani za duży, ani za mały. Dobrze dopasowany plecak nie powinien wystawać ponad ramiona. Jego górna krawędź nie powinna znajdować się wyżej niż szyja, a dolna krawędź nie niżej niż kość miedniczna (8 cm poniżej linii talii).
  • System nośny – wykonany z miękkich, usztywnionych materiałów zapewniających komfort i właściwą cyrkulację powietrza. System pasów naramiennych, szerokich i usztywnianych, zawsze regulowanych, uzupełniony pasem piersiowym, a nawet biodrowym, zapewnia prawidłowe rozłożenie ciężaru, stabilność i dobre dopasowanie.
  • Wnętrze – zaprojektowane tak, aby ułatwić organizację i odnalezienie książek, zeszytów i innych przyborów szkolnych.
  • Materiały użyte do wykonania plecaka powinny być mocne, nieprzemakalne i łatwe do czyszczenia.
  • Elementy odblaskowe – ich znaczenia chyba nie trzeba tłumaczyć.

Wygląd nie powinien być ostatecznym elementem decydującym o wyborze, chyba że uczeń zamierza go nosić. Jeśli jednak szukamy plecaka w wersji demonstracyjnej, estetyka może być istotna. Plecak, który może być używany na wycieczkach klasowych i w dni wolne od lekcji. Powinien być kompaktowy, nieprzemakalny i wygodny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here