Chanel No. 5

Na pewno każdy słyszał e o perfumach Chanel No. 5, ale jaka jest jego historia i co więcej – czy ten zapach jest dla Ciebie? Oto nasza recenzja najbardziej kultowych perfum na świecie. Historia Chanel No. 5. W 1921 roku paryska projektantka mody Gabrielle „Coco” Chanel poprosiła rosyjskiego perfumiarza carów Ernesta Beaux o stworzenie czegoś, co „pachnie jak kobieta, a nie jak kwietnik” . Choć Istnieje wiele historii na temat pochodzenia tego zapachu, jedna z lepszych brzmi następująco: Beaux wymyślił kilka różnych zapachów, a ponieważ Chanel była w trakcie strasznego bólu głowy, poleciła mu zostawić buteleczki na kredensie. Kilka minut po jego wyjściu, poderwała się z kanapy i zaczęła wąchać zawartość butelek. Aż do czasu gdy, piąta butelka przykuła jej uwagę i wybrała butelkę numer pięć. Pięć było też jej szczęśliwą liczbą. Czy jest to prawdziwa historia? Nikt tak naprawdę nie wie, oprócz tylko samej Chanel.

Powstały w ten sposób eliksir stał się najbardziej kultowym zapachem świata. Chanel No. 5 odniósł natychmiastowy sukces sprzedażowy już w momencie narodzin i do dziś pozostaje najchętniej sprzedawanym z perfum. Prosty, prostokątny flakon – reprezentujący filozofię Coco Chanel „mniej znaczy więcej” – to również klasyk, który w 1959 roku zapewnił zapachowi miejsce w stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Niewątpliwie, perfumy Chanel nadal pozostają kultowe i pożądane przez ludzi.

Jak pachną perfumy Chanel?

Niesamowite, jak na tak silną markę, No. 5 jest zapachem, który może pachnieć diametralnie różnie w zależności od kobiety. Niezwykle złożona mieszanka aldehydów i kwiatów – w tym róży, , jaśminu, konwalii, irysa oraz ylang-ylang – ułożona na ciepłej, drzewnej bazie z wetiweru, drzewa sandałowego, wanilii, bursztynu i paczuli – perfumy te spełniają prośbę Chanel, aby No. 5 pachnie raczej jak kompozycja, niż pojedynczy kwiat. Niezależnie od tego, jak dobrze dobrany, No. 5 może reagować w zaskakujący sposób w kontakcie z chemią ciała. Jedna kobieta może kochać Chanel No. 5 za jego pudrowe kwiaty i świeży zapach mydła, podczas gdy inna marszczy nos na jego ostrą chemię i piżmowy posmak. W przypadku tych perfum, zalecamy, aby przed zakupem zaopatrzyć się w próbkę.

Perfumy Chanel przyczyniły się do rozwoju reklam zapachów

W 1969 r. Richard Avedon nakręcił w Nowym Jorku pierwszą reklamę Chanel N°5, która powstała na podstawie scenariusza. Mimo zaledwie kilku sekund trwania, ta filmowa saga była najdroższą reklamą, jaką kiedykolwiek nakręcono w tamtych czasach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here