5 patentów, które pozwolą Ci się lepiej skoncentrować

Elektrolity musujące, aplikacja na smartfony działająca jak prywatny asystent i treningi w zupełnie nowych godzinach niż dotychczas. Sprawdź, jak poprawić pamięć i szybciej się uczyć.

1. Pij więcej wody

Brzmi banalnie, ale naprawdę wspomaga koncentrację. Gdy przyjmujesz za mało płynów, możesz mieć problem ze skupieniem się i zapamiętywaniem. Wszystko dlatego, że wraz z wodą dostarczasz do organizmu cenne minerały. Aby utrzymać nawodnienie na odpowiednim poziomie, pij dużo wody, zwłaszcza mineralnej, soków warzywnych i zielonej herbaty. Dobrze sprawdzą się też rozpuszczalne elektrolity musujące. Elektrolity na wzmocnienie organizmu zasilają mózg dobroczynnymi pierwiastkami i poprawiają koncentrację. Zastanawiasz się, czy elektrolity można pić codziennie? Tak, a nawet warto, aby być odpowiednio nawodnionym.

 2. Pokochaj tłuszcze

Są niezwykle ważne dla Twojego mózgu, bo dają mu energię do działania i poprawiają jego funkcjonowanie. Aby wzmocnić koncentrację, jedz tłuszcze! Wybieraj przede wszystkim tłuszcze wielonienasycone, czyli omega-3 i omega-6, zwłaszcza kwas DHA. Nie zapomnij też o odrobinie tłuszczów nasyconych. Ich najlepszym źródłem są awokado, tłuste ryby oraz oleje roślinne, w tym oliwa z oliwek i olej kokosowy. Wymienione produkty zawierają też cenne witaminy, minerały i elektrolity. Na wzmocnienie pracy mózgu warto umieszczać je w przynajmniej dwóch posiłkach każdego dnia.

 3. Trenuj rano przed pracą

Poranny trening wpłynie pozytywnie na Twoją koncentrację w ciągu dnia. Nie oznacza to, że musisz iść na siłownię tuż po przebudzeniu. Wystarczy 20 minut spędzone na spacerze, jodze czy rowerze. To pobudzi krążenie krwi i pomoże dotlenić mózg, co pozwoli Ci łatwiej skupić się na nadchodzących zadaniach, bez konieczności wypijania dwóch espresso z rzędu. Jeśli planujesz intensywniejszy trening, weź ze sobą wodę i elektrolity musujące.

 4. Nie przekraczaj 90 minut ciągłej nauki 

Wcale nie dlatego, że po upływie dokładnie półtorej godziny już niczego się nie nauczysz. Ale efekty będą dużo słabsze i wszystko zajmie Ci więcej czasu. Z zegarkiem w ręku po upływie 90 minut zrób piętnastominutową przerwę. W jej trakcie zrelaksuj mózg, słuchając spokojnej muzyki, medytując albo siedząc na ławce w parku. Im spokojniejsza będzie Twoja aktywność przez ten kwadrans, tym lepiej pójdzie Ci dalsza praca.

5. Zwiększ produktywność aplikacją

Jeśli notorycznie robisz kilka rzeczy naraz i ciężko Ci to zmienić, zainstaluj aplikację, która pomoże Ci lepiej rozplanować zadania. Na przykład Rescue Time, która działa jak prywatny asystent albo Flat Tomato, pomagająca jak najefektywniej zaplanować pracę.

Bibliografia:

https://www.healthline.com/nutrition/omega-3-fish-oil-for-brain-health#section7

https://www.medicalnewstoday.com

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł16 tydzień ciąży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here