Sposoby na naturalny sen

0
36

Zdrowy sen to jeden z ważnych elementów wpływających na komfort naszego życia. W końcu średnio spędzamy w łóżku jedną trzecią naszego życia. Lekarze zwracają uwagę na higienę snu, czyli zestaw zasad, które warto stosować, by poprawić jego jakość. Radzą między innymi żeby unikać drzemek w ciągu dnia, wstawać codziennie o tej samej porze, a także zjeść ostatni posiłek najpóźniej na trzy godziny przed pójściem do łóżka.

Jak zadbać o komfort snu?

Poza stosowaniem zasad specjalistów, warto przyjrzeć się warunkom jakie zapewniliśmy sobie we własnej sypialni. Podstawą jest wybranie odpowiedniego materaca, tak by nasz kręgosłup miał w czasie snu odpowiednie wsparcie. Biorąc pod uwagę wagę człowieka, należy odpowiednio dopasować twardość materaca. Nie powinien on być ani zbyt miękki, ani zbyt twardy. W trudnych przypadkach warto skonsultować się z ekspertami.

Poza materacem dodatkową pomocą dla naszego komfortu będzie dobrze dobrana poduszka. Należy szukać takiej, która stabilnie wesprze naszą głowę, szyję oraz kręgosłup. Doskonałym rozwiązaniem są poduszki wypełnione w środku łuską gryki. Są twarde, chłodne i doskonale dostosowuje się potrzeb użytkownika. Łuska swobodnie przemieszcza się pod wpływem dotyku, a do tego delikatnie masuje ciało. Warto dodać, że takie wypełnienie jest w pełni ekologiczne. Szeroką ofertę poduszek z gryką znajdziesz tu: https://zdrowysen-sklep.pl/pl_PL/kategorie/wypelnienia/gryka

Szukając naturalnych rozwiązań, trzeba też zwrócić uwagę na pościel. Preferowane są tkaniny naturalne, takie jak len lub bawełna. Sztuczne materiały zablokują dostęp powietrza do skóry i niekorzystnie wpłyną na nasz sen. Należy ich unikać. Na spokojny sen pomoże też pościel w spokojnych, stonowanych kolorach. Należy wybierać spokojne pastele.

Dobrze dostosowane akcesoria do spania pozwolą nam zwalczyć bezsenność, bóle kręgosłupa, zmniejszyć migreny, chrapanie, a nawet nadmierne pocenie się w nocy. Ułatwią zasypianie, a gdy to się już uda, wprowadzą w głęboki, relaksujący sen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here