Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny

Ulepszą Kartę Dużej Rodziny!

Rząd i wojewodowie szukają firm, które dołączą do programu zniżek dla rodzin wielodzietnych. Poszukiwani są partnerzy – firmy niezależnie od wielkości i sektora, które przyłączą się do inicjatywy wspierania rodzin wielodzietnych i tym samym wspierania wielodzietności. 

Obecnie Karta Dużej Rodziny pozostawia sporo do życzenia. Taką ocenę  Karty wydała niedawno Najwyższa Izba Kontroli na podstawie badań  opinii użytkowników.  Karty są potrzebnym, choć są jedynie uzupełniającym instrumentem polityki prorodzinnej Ich skuteczność, biorąc pod uwagę założone cele, zakres i skalę dostępnych usług i zniżek jest jednak ograniczona – ocenia Krzysztof Kwiatkowski, prezes NIK. Niestety, wprowadzenie Karty nie zostało poprzedzone badaniami potrzeb rodzin wielodzietnych. Kontrola pokazała, że ich oczekiwania są często rozbieżne z aktualną ofertą.

Potwierdzają to także same rodziny. Z przeprowadzonych wywiadów wynika, że poza kilkoma bardzo trafionymi pomysłami, karta nie jest często używana. Zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Nieraz ulgi są zbyt niskie i nie zachęcają do używania Karty.
Według badania NIK, 45 proc. badanych wskazało, że najbardziej oczekuje szerszej oferty dotyczącej spraw zdrowotnych, jak np. zniżki do sieci aptek, które np. w sezonie grypowym okazałyby się zbawienne. Następne były m.in.: odzież i obuwie, edukacja, żywność. Mało jest też ofert sportowych, edukacyjnych. W ofercie Karty brakuje wielu państwowych instytucji kulturalnych.

Z pozytywnych sygnałów na wyróżnienie zasługuje Carrefour, który miesiąc temu zwiększył liczbę sklepów honorujących Kartę. Za każde przekroczenie 50 zł dostaje bowiem bon na 5 zł na następne zakupy. Należy pochwalić także ofertę sieci komórkowej Play, dzięki której rodzina wielodzietna może sporo zaoszczędzić i można do tego włączyć nawet siostrę czy dziadka.
Rząd zabiega o nowe firmy. Pierwsze efekty już są. Na początku czerwca przystąpiły do programu: Orange, Martes Sport, Europejska Karta Młodzieżowa EURO26, Energa-Obrót. Trwają rozmowy z popularnymi sieciami dyskontów. Obecnie program skupia 1220 partnerów. Rodzinom wydano ponad 1,56 mln Kart.

Źródło: www.gloswielkopolski.pl